Новини

Універсальна послуга має діяти виключно для побутових споживачів

Універсальну послугу для малого та середнього бізнесу необхідно скасувати, вважають в Асоціації постачальників енергоресурсів.

Існування цього механізму зупиняє як розвиток конкурентного ринку електроенергії в Україні, так і шкодить постачальникам, які вимушені надавати універсальні послуги. Таку пропозицію озвучив Василь Гончарук, заступник голови правління з питань електроенергії Асоціації під час обговорення актуальних проблем роботи ринку електроенергії.

“Допоки універсальна послуга існуватиме для малих непобутових споживачів на українському ринку, ми матимемо міграцію клієнтів у пошуках дешевшої електроенергії. Вони змінюють ледь не щомісяця постачальника, обираючи то постачальника універсальних послуг, то постачальника за вільними цінами. Таким чином перші накопичують борги, а другі — не мають змоги нормально прогнозувати споживання електроенергії”, — заявив він.

На переконання експерта, ця проблема через війну постала ще гостріше. Він наголошує, що у разі скасування універсальної послуги для бізнесу, суттєво зменшаться касові розриви, що викликані компенсаторними механізмами при формуванні ціни універсальної послуги від постачальника, який її надає. 

“Касові розриви у вартості електроенергії й міграція малих непобутових споживачів утворюють величезні боргові зобов'язання у підприємств, тобто по суті доводять їх до статусу переддефолтний або дефолтний”, — наголосив Василь Гончарук.

Рівні та прозорі ринкові умови для всіх постачальників спонукатимуть до чесної й прозорої конкуренції, впевнені в Асоціації. Своєю чергою, вона сприятиме покращенню сервісу та збільшенню вигідних пропозицій на ринку для клієнтів, а для постачальників — це дозволить грати за єдиними правилами, без додаткового навантаження чи регулювання.  

“Скасування універсальних послуг для малого та середнього бізнесу — еволюційний шлях до довготривалих контрактів. Це дозволить фінансово стабілізувати ринок електричних послуг, а також стане підґрунтям для впровадження профілів споживачів”, — додав експерт.